Takut Pada Ketinggian ??

aku ni memang takut pada ketinggian ... memang takut SANGAT ... sejak kecil lagi ... dulu masa aku masih kecil ,, umur dlm lingkungan 7-9 tahun kot ,, aku with my friends pegi jalan2 di taman .. kami ternampak la ada meja kat situ ... agaknya ,, meja tu dibuang oleh salah satu penduduk kat situ .. kawan2 aku semua mula panjat meja tu ...aku pon panjat skali ...bila dah ada kat atas tu ,, macam nak nangis ja sebab meja tu tinggi (memang dah nangis pon) ..... hampir2 sejam kot kawan aku pujuk aku suruh turun ...tapi aku tetap tak nak ...fobia punya pasal ... nasib baik ayah datang selamatkan aku :D yay ! thanks ayah ! macam lawak la pulak aku ni .... ketinggian meja pon aku takut ...

Apa itu fobia? Fobia adalah ketakutan yang tak rasional, yang tidak waras dan persisten terhadap sesuatu benda atau situasi yang memaksa seseorang itu mengelakkan diri dari apa yang ditakutinya.


sila klik read more

tapi ,, yang peliknya ,, aku naik top gun and ferris wheel yang ada  kat pesta pulau pinang tu ok ja !! x takut la pulak ! siap nak naik buat kali kedua lagi tu ....weekiki ...


top gun


ferris wheel

ferris wheel pesta penang


pernah tak dengar apa itu flying fox ?? memang dah lama aku teringin nak naik benda tu walaupun aku fobia .. tapi bila aku dah ada peluang nak naik flying fox tu kat pulau jerejak di pulau pinang ,, sampai nangis tak berlagu aku dibuatnya ...FOBIA ... bila aku naik jambatan gantung tu pon dah menangis2 ...jalan sambil tutup mata ...haha ...

jambatan gantung pulau jerejak


time nak naik flying fox tu ,, kaki aku lembik ja .... lepas dah naik flying fox tu ,,, aku berjanji pada diriku .... AKU TAK AKAN PERNAH NAIK FLYING FOX LAGI ....muahahahahahaha


flying fox di pulau jerejak

ok ,,, aku nak cabar korang semua ...berani tak buat macam dalam video ni ?? kalau berani ,, sila daftar diri untuk jadi pakwe aku ...weekiki

No comments:

Post a Comment